V rámci festivalu Friss Hus bude zahájen projekt zaměřený na audience development, jehož cílem je propojit tvůrce krátkých filmů s diváky, a to jak profesionálními, tak širokou veřejností. Projekt bude postaven na několika klíčových aktivitách, včetně specializované focus group složené z diváků festivalu, odborníků z oboru a kulturních aktérů, dále workshopu pro tvůrce krátkých formátů a vzdělávacích aktivit pro diváky.
Focus group bude sloužit jako platforma, kde diváci budou poskytovat přímou zpětnou vazbu k filmům a jejich propagačním materiálům. Nejde jen o hodnocení finálního filmu, ale také o analýzu očekávání diváků, vlivu marketingu a komunikačních strategií. Filmaři získají cenné poznatky o tom, jak jejich dílo rezonuje u různých skupin diváků, jaká jsou jejich očekávání a jak zlepšit propagaci krátkých filmů.
Součástí projektu bude také workshop pro filmaře, kde se tvůrci naučí lépe definovat svůj umělecký styl, efektivně komunikovat o svých filmech a reagovat na reakce diváků. Účastníci workshopu budou mít příležitost diskutovat o strategiích audience developmentu a sdílet zkušenosti z různých přístupů k propagaci krátkých filmů.
Tento výstup také rozvíjí samotné publikum a pomáhá divákům reflektovat jejich vnímání audiovizuálního obsahu, analyzovat dopad propagace a lépe formulovat své divácké zážitky.